نمایشگاه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در پردیس گشایش یافت

جستجو
صفحه اصلی
سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲
نمایشگاه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در پردیس گشایش یافت
نمایشگاه صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی در پردیس گشایش یافت

پیام پردیس / اولین نمایشگاه صنایع خلاق و فناوری های فرهنگی در شهرستان پردیس با حضور انجمن خوشنویسان و انجمن تجسمی شهرستان پردیس و با میزبانی مجتمع آموزشی سما وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی پردیس افتتاح شد.

رسول اسکندری معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: تاسیس هنرستانهای جوار صنعت با رویکرد تحصیل و کسب مهارت در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران توسعه مدارس مهارتی با هدف توانمندسازی دانش آموزان در حوزه های مهارتی است.

اسکندری ادامه داد: مهارت آموزی دانش آموزان در کنار تحصیلات در هنگام ورود آنها به جامعه پس از فراغت از تحصیل راهگشای امور اقتصادی آنها در زمینه ای است که در آن در طی دوران تحصیل مهارت کسب کردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان تهران ۱۰ مدرسه را که ظرفیت مهارت آموزی به دانش آموزان نظیر آزمایشگاه کارگاه و تجهیزات مورد نیاز را دارند به طور پایلوت انتخاب شدند تا دوره هایی با رویکرد مهارت محوری در آنها برگزار شود.

اسکندری ادامه داد: با همین سیاست به دنبال تاسیس هنرستانهای جوار صنعت با رویکرد تحصیل و کسب مهارت هستیم و توافقاتی هم با مسئولان صنعت برای اجرای پروژه انجام شده است.

وی افزود: مدرسه سما پردیس واقع در فاز چهار یکی از مدارس منتخب برای اجرای این طرح است که با بررسی انجام شده ظرفیت لازم را برای اجرای طرح مهارت محوری دانش آموزان در حین تحصیل را دارد.

معاون امور مدارس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: هم افزایی دستگاه ها مانند اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فنی و حرفه ای در کنار ظرفیت مدارس مجموعه سما کمک خوبی برای کشف استعدادها و علایق دانش آموزان برای کسب مهارت در رشته مورد نظر برای ایجاد مهارت و کسب در آمد است.

اسکندری گفت: ۱۲ هزار دانش آموز در مدارس سما سطح کشور تحصیل می‌کنند که در گام نخست مدارسی که ظرفیت اجرا داشتند، انتخاب شدند و اجرای این برنامه استمرار دارد.

رئیس دانشگاه آزاد واحد پردیس نیز در این آیین گفت: برای تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم انسانی و به ویژه صنایع خلاق در سندی دیده شده و برای اجرای این سند دبیرخانه منسجمی در سازمان مرکزی فعال است.

حسین اصغری شیوایی اظهار داشت: حمایت از مهارتهای هنری و تبدیل آن به اقتصاد امر مهمی است که از دیر باز در ایران رایج بوده و هنرها و صنایع دستی در ایران داریم که در جهان مشهورند و تلاش می‌کنیم در قالب طرح مهارت محوری این هنرها را با رویکرد اقتصادی زنده کنیم.

وی ادامه داد: آموزش مهارت، ایجاد بازار، تشویق دانش آموزان، دانشجویان و خانواده ها برای پیوستن به طرح هدف اصلی ما برای برگزاری دوره های مهارت محوری در مدارس سما است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس خاطرنشان کرد: در این طرح احیای هنرهای اصلی ایرانی مانند چرم، سنگ نیز در دستور کار قرار دارد.

اصغری شیوایی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد پردیس به عنوان محل دبیرخانه این طرح انتخاب شده که نقش ویژه ای در موضوع هنرها و صنایع خلاق در سراسر استان تهران و کشور دارد.

گفتنی است که این نمایشگاه به میزبانی مجتمع آموزشی مهارتی سما پردیس با حضور بیش از ۳۰ غرفه و هنرمند برجسته در بخش های صنایع چوب ومنبت، معرق تابلوهای زینتی، زیورآلات، سنگتراشی، مکرومه بافی، شمع سازی، عروسک سازی، رزین، معرق، کاشی، کالیگرافی، چرم دوزی، کتیبه و پتینه ،خوشنویسی، نقاشیخط، نقاشی از امروز ۲۳ تا پنجشنبه ۲۵ آبان در مدرسه سما پردیس واقع در فاز چهار برگزار می‌شود.