ناکامی سودجویان در تصرف ۳۰۰هکتار از اراضی ملی در پردیس

جستجو
صفحه اصلی
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
ناکامی سودجویان در تصرف ۳۰۰هکتار از اراضی ملی در پردیس
ناکامی سودجویان در تصرف ۳۰۰هکتار از اراضی ملی در پردیس

پیام پردیس / محمود حیدری دبیر کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان پردیس در بازدید میدانی از اراضی ملی واقع در هیلاندره پردیس اظهار داشت: افرادی سودجو با قصد تصرف اراضی ملی در هیلاندره واقع در شمال روستای واصفجان با ایجاد تسطیح راه و استقرار ماشین‌آلات اقدام به شروع عملیات عمرانی در این منطقه خوش آب‌وهوا کرده بودند.

وی افزود: منطقه هیلاندره بیش از 300 هکتار از اراضی ملی را در خود جای داده و این اراضی ملی و فاقد هرگونه کاربری مسکونی و باغی است.

دبیر کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز پردیس در ادامه گفت: سودا گران و سودجویان با ایجاد راه‌های دسترسی و استقرار منابع ذخیره آب، قصد عملیات عمرانی برای تصرف این اراضی را داشتند.

حیدری در ادامه بیان داشت: در راستای حفظ اراضی ملی و تغییر کاربری این اراضی با دستور قضایی و هماهنگی فرمانداری هرگونه عملیات در این منطقه متوقف و راه‌های دسترسی ایجادشده مسدود شدند.

وی یادآور شد: افراد سودجویی که قصد تصرف این اراضی را داشته با هماهنگی قضایی شناسایی و با طرح شکایت از سودجویان پرونده‌ای تشکیل‌ شد و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال گشت.

دبیر کارگروه مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرستان پردیس در پایان خاطرنشان نشان کرد: رصد و پایش هرگونه اقدام غیرقانونی در این منطقه به‌صورت شبانه‌روز و مستمر ادامه دارد و شهروندان جهت خرید و فروش این اراضی گول افراد سودجو فرصت‌طلب را نخورند و در صورت هر اقدامی از مراجع ذیصلاح استعلام لازم را دریافت کنند.