باغ‌های پردیس شناسنامه‌دار می‌شوند

جستجو
صفحه اصلی
شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
باغ‌های پردیس شناسنامه‌دار می‌شوند
باغ‌های پردیس شناسنامه‌دار می‌شوند

پیام پردیس / محرم قاسم نژاد ردیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس در این باره گفت: باغداران می‌توانند با شناسنامه دارکردن باغ‌های خودازتسهیلات جهاد کشاورزی برای دریافت کود و سایر امکانات،تسهیلات وحمایتهای جهاد کشاورزی بهره مند شوند.

وی ادامه داد: شناسنامه دار کردن باغ‌های سطح شهرستان یکی از اهدافی است که جهاد کشاورزی برای استفاده بیشتر کشاورزان ازحمایت‌های این دستگاه خدمات رسان دنبال می‌کند.

مدیرجهاد کشاورزی پردیس گفت: با آغاز فصل برداشت گوجه سبز و آلو ازباغات شهرستان پردیس از هر هکتار محصول خوب و با کیفیت برداشت و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

قاسم نژاد ادامه داد: آب و هوای مناسب واستفاده نکردن از کودهای شیمیایی موجب بالارفتن کیفیت محصول در باغ های شهرستان شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان، توضیح داد:برگزاری این کلاس‌ها به کشاورزان کمک می‌کند تا با راههای علمی دفع آفات گیاهی آشنا بشوند و محصولات با کیفیت وسلامت را به بازار عرضه کنند.

مدیرجهاد کشاورزی پردیس گفت: شهرستان پردیس دارای ۴۷۰ هکتار باغ است که درسامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی به ثبت رسیده است.

قاسم نژاد ادامه داد: در فصل برداشت آلو و گوجه سبزهستیم و تاکنون حدود ۱۰ تن در هکتار گوجه سبز از نوع رقام برهانی و شهریار برداشت شده است.

وی افزود:مدیریت باغ و رعایت اصول باغداری از ویژگی های مهم افزایش این محصول است و به کار گیری روش های نوین کشاورزی، همراهی کارشناسان جهاد کشاورزی، استفاده از کود دامی مناسب و پرهیز از دستکاری شیمیایی خاک، مدیریت صحیح دفع آفات گیاهی در افزایش محصول گوجه سبز تاثیر داشته است.