افتتاح و تحویل ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس

جستجو
صفحه اصلی
پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
افتتاح و تحویل ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس
افتتاح و تحویل ۵۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس

پیام پردیس / مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۲۴ اسفند در مراسم افتتاح ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس، گفت: در سال جاری کارهای مناسبی در بخش مسکن توسط بخش دولتی و بخش خصوصی انجام شد و سالهای ۹۸ و۹۹ در حالی پشت سر گذاشته شد که تولید مسکن رشد منفی ۱۳ و منفی ۱۵ را تجربه کرده و طبق آمار این عددها حاکی از عقب ماندگی در تولید مسکن کشور بود که اثرات آن را در صنایع مختلف بخش مسکن و نرخ بیکاری شاهد بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در ۸ ماهه امسال رشد بخش مسکن به مثبت ۳.۸ رسیده است اظهار داشت: در بخش مسکن نیازمند ثبت رکوردهای بیشتری جهت خانه دار شدن مردم و تعادل در قیمت بازار هستیم.

بذرپاش افزود: ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد عبور کرده که نشان از تلاش و پشتکار دولت در بخش مسکن است و واحدهای مسکن مهر به اتمام رسیده و در حال حاضر تکمیل خدمات روبنایی و زیربنایی واحدهای احداث شده در اولویت وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وزیر مسکن همچنین بر فعال شدن بخش خصوصی در ساخت مسکن تاکید کرد و گفت: مردمی سازی سرلوحه اجرای مسکن در سراسر کشور است و با همکاری تمامی دستگاه‌ها تا به امروز ۱۲۴ هزار واحد مسکن مهر توسط دولت سیزدهم به مردم تحویل شده است.

وی یادآور شد: ۵هزار و ۲۳۰ واحد مسکن مهر پردیس که امروز افتتاح شد از طریق مولدسازی دارایی‌ها در وزارت راه و شهرسازی و با منابع صندوق ملی مسکن به میزان ۱۹۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری و هزینه شد.

وزیر راه و شهرسازی اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی را قانونی مترقی و تجربه شده در کشورهای پیشرفته عنوان کرد و گفت: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی سبب تعادل در بازار مسکن و کاهش سوداگری می‌شود همچنین تامین سرانه‌های شهری در واحدهای تحویل شده به مردم از دیگر سیاست‌های دولت است.
در ادامه سعید غفوری سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید نیز گفت: صندوق ملی مسکن برای تکمیل مسکن مهر پردیس ۱۹۰۰ میلیارد تومان پرداخت کرده است.

غفوری گفت: قدردان صبوری متقاضیان مسکن مهر هستیم. وزارت راه و شهرسازی هزینه‌های بسیاری را تقبل کرد تا واحدهای باقیمانده مسکن مهر در پردیس افتتاح شود.
وی افزود: یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای ۵ هزار و ۲۳۰ واحد مسکونی پرداخت شده که صرفاً بخشی از این مبالغ توسط خود مردم تأمین شده بود.
غفوری ادامه داد: از سال گذشته در رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی موضوعات زیست‌محیطی و شهرسازی برای توسعه مسکن و ساخت و ساز در اولویت قرار گرفته و تأکید ویژه‌ای بر توسعه فضای سبز خواهیم داشت.
وی با اشاره به مشکلات فاز ۱۱ پردیس گفت: هم‌اکنون برخی از این مشکلات رفع شده و تا هفته دولت سال آینده ۴ هزار و ۵۷۵ واحد در فاز ۱۱ تکمیل و بهره‌برداری شود.

در ادامه استاندار تهران با تاکید بر برنامه ریزی صحیح در حوزه سرانه های مختلف شهر پردیس، گفت: مسکن مهر پردیس نیازمند تامین زیرساخت ها است.
فخاری با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از نیازمندی های مهم برای همه جوامع مطرح است، افزود: اهمیت این موضوع را برای جوانانی که در انتظار آینده ای روشن هستند باید دوچندان بدانیم.

وی با بیان اینکه پردیس بالای ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در خود جای داده و باید دارای یک افق جمعیتی روشن باشد، تاکید کرد: ضروری است که برای زیرساخت ها و سرانه های این شهرستان برنامه ریزی های صحیح صورت بگیرد‌.‌

استاندار تهران، وزیر راه و شهرسازی را از پیش قراولان حوزه مسکن و رفع دغدغه های مردم در این زمینه دانست و بیان کرد: ایشان با نیت و اراده خالصی که دارند با کمکهای همه جانبه به پیمانکاران و مشاوران، کار را به انجام خواهند رساند و با یاری خدا مسکن مردم، تامین و تحویل خواهد شد و در این زمینه امیدوار هستیم با این همت بتوانیم در پایان سال۱۴۰۳ مسکن مهر پردیس را به اتمام برسانیم.